mrgizmo.blogg.se

Påsklov för vissa

Publicerad 2014-04-14 14:16:31 i Allmänt,

Helgen svischade förbi men lördagen bjöd på sol och Gizmo och jag var ute på tu man hand. Jag gjorde min andra avramling på kort tid. Gizmo klev på en gren som var halvt under jord vilket gjorde att den vippade upp som en gungbräda och han gjorde ett jämnfotahopp rakt upp. Jag landade väl hyfsat i sadeln igen men dock inte helt utan gled av åt sidan, måste verkligen träna magmusklerna.  Så hemma igen testade vi att gå över en prasslig pressening vilket är rätt läskigt om det samtidigt blåser ordentligt.
I går tog Mia med mig på äventyr till Vadet. (Att lasta tar nu verkligen inte mer än minuten för 2 hästar och det är så fantastiskt skönt.) Grusvägarna bjuder på mjukt och fint underlag och vi kunde rulla på i lugn galopp långa sträckor. Det enda som störde fuxen var ett par långhåriga kor med stora horn som vi behövde passera.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela