mrgizmo.blogg.se

Bästa John Ricketts

Publicerad 2014-12-07 17:53:21 i Allmänt,

I går var Julia och jag tidigt i stallet, hon red och jag fixade i stalllet under tiden. Efter lunch åkte Patrik, Julia och jag till en clinic med John Ricketts som vår klubb MDRF ordnat. Han jobbar med hästkommunikation och denna gång visade han 3 hästar med olika problem att lösa. Jag har sett honom flera gånger tidigare och även fått följa inridningen av Irenes häst hemma hos John.
Varje gång lär man sig nya saker av att lyssna på John men det var först denna gång jag förstod vikten av att sluta en övning först när hästen är "soft". Så idag var jag ivrig att testa på Gizmo. jag tycker att han är ganska lyhörd och vi tränar en del med trygghetsträning och att han "är med mig".  Jag tänkte börja med att backa honom och upptäcker då att han vill inte. Rättare sagt jag har inte tränat på det utan varit nöjd med att han alltid står en bit bakom mig och stannar när jag stannnar men backa, nä det har vi visst missat.  
Gizmo & hagkompisen Desteny
 
 
 
Fina Dariim med matte Irene var med på clinic
 

Kommentarer

Postat av: Irene Friederich

Publicerad 2014-12-08 17:48:02

Visst är det så Maria! Alltid lär man sig nåt nytt när det gäller John, det finns mycket man kan "träna" på för att bygga kommunikation och trygghet för båda parter! Tyckte själv det var mycket givande och tack för de fina hästpepparkakorna - du är ju suverän att baka.

Svar: Patrik hälsar och undrar hur mycket Dariis kostar :-)
Mr Gizmo

Postat av: Irene Friederich

Publicerad 2014-12-12 20:12:14

Hälsa Patrik att om Dariim och Liselott går godkänt på Luciaritten på söndag så är han DYR... annars kan vi ev. diskutera saken.. Nä, Ninni och jag klarar oss inte utan Rimins. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela