mrgizmo.blogg.se

Upplandsritten

Publicerad 2014-06-29 20:45:43 i Allmänt,

Gizmo och jag har startat vår första riktiga tävling. Hela familjen var med och vi var uppe med tuppen redan halv 4 i lördags morse. Jag var supernervös innan och det var väl mest för starten. Planen var att försöka ta det lugnt och hoppas att någon annan tänkte likadant. 
Det blev inte riktigt så utan det var bara att hänga på och Gizmo var väldigt taggad och studsade åt alla håll. De som var precis bakom fick rida om och jag blev sist i klungan. Efter en stund blev det lugnare och resten av första slingan som var 31 km hade jag sällskap med ett väldigt trevligt ekipage, Pyhl och Gunilla, precis vad Gizmo och jag behövde. Vi höll ett tempo som var helt under kontroll. 
Andra slingan red jag ensam och Gizmo gnäggade efter andra hästar och var inte alls framåt så det var tungt, det blev lugn trav och en del skritt. 
Vi blev godkända och fick mycket beröm av veterinärerna att han var välmusklad (och även hade en rund sommarmage) och jättefräsch vid upptravningen på slutbesiktningen. Nu är det bara hem och träna på en hel del saker till nästa gång. 
 
Innan start
Vi är båda sammanbitna
 
 
Min fd medryttarhäst Dariim var också med, finare än någonsin
Gizmo och Pyhl
Mot mål
 
Här har vi bokstavligt talat klivit över mållinjen, lite lättade båda två.

Kommentarer

Postat av: mormor och morfar

Publicerad 2014-06-29 21:42:15

Fina Gizze och stormatte ni är bäst!
Snart kommer vi med Leksandsbröd till
dig.

Postat av: Gunilla Kjellén

Publicerad 2014-07-01 13:19:59

Kul att rida med er. Ni får öva på inpulsningstiden. Där tjänar man lätt in minuter!!

Gunilla

Svar: Tack för sällskapet! Ja det får vi öva på.
Mr Gizmo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela