mrgizmo.blogg.se

Djurgården

Publicerad 2014-11-08 19:18:19 i Allmänt,

Vår klubb, MDRF anordnade en tur på Djurgården idag. Jag funderade på att ta med Gizmo men vi har haft mer än fullt upp och vi måste  hitta ledig transport att hyra plus att jag vill ha sällskap med. Jag erbjöd mig därför att ta med fika och komma dit utan häst då vi bor så nära. Men imorse ringde Irene och hon hade en häst över då Marie som skulle låna Dariim blivit sjuk. Så det var bara att åka förbi stallet och hämta hjämen, packa fikakorg och åka in till Djurgården.
Vi skulle egentligen vara 8 stycken men 2 blev försenade på vägen dit och bad oss rida iväg i förväg. Vi startade ungefär från Kaknästornet, red över Gärdet, sedan vidare över Djurgårdsbron . Det var mestadels fantastiska ridvägar och väldigt bra miljöträning.  
Dariim är fantastisk och jag har saknat honom, den "stora buffeln". Tack för låner Irene. Vi avslutade med varmt att dricka, ostsmörgåsar och chokladbollar. Nästa gång tar jag med mig Gizmo!
 
 
Pigga hästar på Gärdet
Diplomatstaden
Över Djurgårdsbron
Tillbaka igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela