mrgizmo.blogg.se

Lång onsdag

Publicerad 2015-07-23 11:13:55 i Allmänt,

Patrik och jag kom hem från Gizmo vid 9 på kvällen igår och hämtade upp Kalle i farten som varit på bio i Vällingby Centrum. Strax efter 10 ringde Julia och var på väg hem från middag på stan och jag lovade att möta henne vid tunnelbanan. När jag kom ut lät det som en hund som gnällde men jag såg varken hund eller människa utanför. Jag gick ut på gatan och visslade en stund, då kom en hund i full fart utan koppel och jag kunde få tag i den. Tog med den i in och vi satte på den ett grimskaft, ut igen och mötte först Julia och sedan promenerade  vi omkring i området i fall någon ägare skulle synas till och leta efter sin hund. 
Det var en fin liten blandrastik, inte så gammal och vi kallade henne Susanne. Efter samtal med polisen åkte vi in till Solna polisstation där de kollade att hon var chipmärkt men tyvärr var ingen ägare registrerad. Hon fick stanna där över natten och vi åkte hem igen. Hoppas det ordnar sig för Susanne, hon var en riktigt fin tjej.
 
I väntrummet på poisstationen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela