mrgizmo.blogg.se

Något är fel

Publicerad 2015-06-24 11:30:07 i Allmänt,

Vi har ju varit så himla förskonade med skador på Gizmo, aldrig behövt ta ut veterinär. Det har bara varit lite småsår, någon sträckning och rinniga ögon. Men från början av juni har han inte riktigt varit sitt vanliga jag. Först märkte jag att han var extra "fjantig" när vi var ute och då är det lätt att tänka att det är dagsformen eller något. Sedan började det hända att  han blev jätterädd i stallgången om någon kom eller som jag såg det utan anledning alls. Vi var på semster innan midsommar och jag tänkte att vi avvaktar och ser hur det är när vi kommer tillbaka.
 
Både jag och Julia har ridit i helgenoch fortfarande är det någort som inte stämmer tycker jag i alla fall. 
För att göra en lång historia kort så tror jag han har ont någonstans vilket påverkar honom när man rider alt när sadeln är på. Han är extra stressad inne i stallet (går ute dygnet runt) men även när man tar in honom men i hagen är han som vanligt. Det är svårt att veta var man ska börja men kirppraktor (den vanliga är på semester) och veterinär som kollar igenom honom till att börja med. Efter det någon som kollar befintliga sadlar är planen nu. 
 
Det är frusterande att inte klara av att hjälpa honom när han visar så tydligt att något inte stämmer. Fortsättning följer.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela