mrgizmo.blogg.se

Bra hästhelg

Publicerad 2015-10-18 17:18:32 i Allmänt,

I går lördag var jag först med Gizmo i ridhuset och tränade med presenning och pilatesboll. Mia och hennes coola quarter Annie kom in i ridhuset och höll oss sällskap. När jag nästan var färdig kom Annika med araben Bvlgari och vi fick äntligen till en uteritt tillsammans.  Supermysigt med sällskap och jag hoppas vi kan göra det snart igen.

Idag var både Julia och jag ute och vi började med att löshoppa Gizmo.  Det är väl inte hans favotitgrej men det känns som att det är bra med omväxling.

Han blir så otroligt rädd när något kommer mot hans bakben när han inte ser vad det är och vi tränade lite på det. Jag har skaffat ett lass med ”bollhavsbollar” som vi hällde ut, fler och fler mellan 4 bommar. Det gick faktiskt bra och han var jätteduktig. Sist skrittade jag ut en sväng i det fina vädret.

I veckan kommer John för träning och nästa helg kommer sadelutprovaren till oss, spännade!

Julia fotade ett lass med fina bilder som kommer här.

Fina Bvlgari som sällskap på gårdagens tur i dimman
 
Gizmo i ridhuset efter löshoppning
Det blev ett otroligt ljus i ridhuset när solen lös in
Så här härligt var det ute idag
 
 
 
 
Fina färger i skogen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela