mrgizmo.blogg.se

Det eviga ridlägret

Publicerad 2016-07-06 13:37:52 i Allmänt,

Från att jag var 9 år åkte jag 2 veckor till Gotland varje sommar på ridläger och det var förstås årets höjdpunkt. Kommer ihåg att jag hade med mig en Instamatic-kamera och i den satt en rulle film med 24 och om man hade riktig tur 36 bilder. Då gällde det att planera vad man skulle fota.  2 ridpass om dagen plus ett körpass, allt var roligt men bäst var när vi galopperade längs en gammal järnvägsbank i full fart, alltid barbacka. Resten av året drömde man sig tillbaka, brevväxlade med ridlägerkompisarna och putsade på grimman och tränset som följde med varje år.
Första sommaren vi hade Gizmo fick jag tillbaka nästan samma känsla fast nu var det som ett ridläger som sträckte sig flera månader. Vad som är ännu bättre är att nu kan man välja hur länge man ska vara ute och rida. Nästa vecka börjar semestern och i år ska jag vara en hel dag i stallet, ta med frukost , lunch och middag och vara med Gizmo precis hela dagen utan att titta på klockan, lyllos mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela