mrgizmo.blogg.se

Vi har det bra

Publicerad 2017-05-01 22:20:00 i Allmänt,

Idag var det min tur att åka till Gizmo och vi började med att vara på ridbanan. Jag har slarvat med övningar där han ska lyssna på mig. Nu har jag har gjort iordning ett spö med massor av remsor från balplast som han ofta tycker är läskigt om det ligger på marken och blåser runt. Försökte verkligen ha en bra timing att när han kunde slappna av att direkt släppa på "trycket".
Sedan var vi ute 2 i timmar med Broddan som sällskap, och jag red utan jacka för första gången i år, så härligt. Vi red bort till ett av sandtaget och helt plötsligt skyggade Broddan som var först. Då såg vi ett helt gäng snokar, säkert 10 stycken. Normalt ringlar ormar iväg om man kommer men flera stycken ringlade mot oss och vi vågade inte chansa att rida förbi på den smala stigen, rysligt tyckte jag.
 
 
Ett örnbo, syns dåligt med mobilkameran

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela